تصویب مانیتور مداوم قندخون حرفه ای جدید ساخت شرکت ابوت

29 سپتامبر2016- یک مانیتور جدید مداوم قندخون(CGM) ساخت شرکت ابوت برای کمک به رسیدن به سلامت مطلوب بیماران مبتلا به دیابت، توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید گردید. این سیستم حرفه ای CGM  طوری طراحی شده است که متخصصان مراقبت های بهداشتی را برای ارائه  مدیریت بهتر دیابت به بیماران خود توانمند می سازد.

 سیستم FreeStyle Libre Proبا  سیستم FreeStyle Libreکه برای استفاده‌ی بیماران در خانه در انگلستان طراحی شده بود، متفاوت است. سیستم Pro بر اساس دیدگاه متخصصان بهداشت و درمان طراحی شده است، سیستم FreeStyle Libre Proساخت شرکت ابوت سومین سیستم CGMاست که بویژه برای متخصصان مراقبت‌های بهداشتی در بازار آمریکا طراحی شده است.

 دو نوع دیگر این سیستم که درحال حاضر در بازار موجودند،  عبارتند از:

·         Dexcom G4 Platinum Professional Real-Time CGM

·        Medtronic iPro2 Professional CGM

سیستم جدید نسبت به سایر مانیتورهای حرفه‌ای CGMارزان تر است، و این یک مزیت کلیدی سیستم Libre Pro  نسبت به سایر مانیتور‌ها است. این دستگاه بدون نیاز به خرید رسیور یا فرستنده برای هر بیمار قابل استفاده است.

تفاوت دیگرLibre Pro با سایر ابزار‌های حرفه‌ای CGM، عدم نیاز به کالیبراسیون با خون گیری از نوک انگشتان است. همچنین نیاز به ضدعفونی کردن هر یک از قطعاتی که قابل استفاده‌ی مجدد هستند، ندارد ، همچنین اطلاعات  بر روی این دستگاه به مدت طولانی حفظ شده و قابل خوانش است.

 این سیستم مانند سیستم خانگی FreeStyle Libreکار می‌کند، این دستگاه با اتصال یک سنسور کوچک به پشت بازوی بیمار برای مدت 14 روز کار می‌کند. سیستم Libre Proبا اندازه‌ گیری و ثبت مقدار گلوکز درمایع بین بافتی هر 15 دقیقه  یکبار عمل می کند.

پس از دو هفته، پزشک می تواند  با اسکن سنسور و دانلود تمام اطلاعات قند خون، یک گزارش تصویری جامع از نحوه ی کنترل بیماری توسط بیمار بدست آورد. قرائت سنسور دستگاه تنها از طریق مشورت با پزشک متخصص، برای بیمار قابل دسترس است.

دکتر Wrightاز مرکز آموزش بهداشت منطقه‌ی دوک جنوبی در آمریکا در بیانه‌ای اعلام کرد: بیماران ما اغلب دارای کنترل مناسبی نیستند زیرا  اطلاعات حاصل از اندازه‌گیری قندخون آنها به روش دستی فاقد انسجام و تداوم لازم است و گاهی ناهماهنگ و ناکافی است، بنابراین بدست آوردن دید کاملی از نحوه ی کنترل قند خون آنها با استفاده از چنین اطلاعاتی ممکن نیست.

 Jared Watkinمعاون مراقبت‌های دیابت در شرکت Abbottمی‌گوید: سیستم FreeStyle Libre Proدسترسی پزشکان به اطلاعات بیمارانشان را متحول کرده است، این تکنولوژی جدید راه حلی برای دسترسی به اطلاعات کامل و قابل اعتماد کنترل قندخون را ارائه می‌دهد. دسترسی به  این داده‌ها نه تنها برای پزشکان بلکه برای بیماران بمنظور رسیدن به یک سلامت مطلوب ضروری است.

اخیراً شرکت Abbottیک نسخه‌ی مصرف کننده از سیستم FreeStyle Libreرا که در بازار اروپا از سال 2014 موجود بوده است، برای بررسی به FDAارائه کرده است.

 منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2016/sep/fda-approves-new-cgm-the-abbott-freestyle-libre-pro-system-90611033.html